دسته‌بندی نشده

شش نکته طلایی که در هنگام خرید باطری خودرو باید به آنها توجه کنیم:

۱-خشک یا تر بودن باطری

دو نوع باطری در بازار موجود است:باطری خشک (سیلد)و باطری تر (حاوی مایع اسید)برای استفاده در صنعت خودرو  ُ باطری خشک از هر نظر مناسب تر و ایمن تر است ُ تنها مزیت باطری تر ُ ارزان بودن آن است.

مزیت های باطری خشک عبارتند از:

-بخارات اسیدی ندارد و به دلیل جامد بودن محتویات این نوع باطری ُ لازم نیست نگران ریختن اسید روی خودرو و داخل محفظه موتور باشیم.

-نوسانات ولتاژی کمتر و عمر طولانی تری دارد.

-از هر نظر نسبت به باطری تر ایمن تر است.

2-آمپراژ باطری

شرکت سازنده خودرو ُ آمپراژی را به عنوان حداقل آمپر مجاز برای باطری ماشین تعیین می کند.اگر تجهیزات اضافی ُ نظیر باند ُ ساب ووفر ُ آمپلی فایر و … روی خودرو نصب باشد ُ حتماً باید از آمپرهای بیشتری استفاده کنید.

۳-قیمت باطری

قیمت باطری به ۴عامل زیر بستگی دارد:

-آیا باطری کهنه را تحویل می دهید ُ قیمت باطری کهنه بین ۲۵ تا ۴۰ هزارتومان است.

-آمپراژ باطری ُ باطری با آمپر بالاتر گران تر است

-باطری خشک از باطری تر گران تر است

-باطری خارجی  ُ مخصوصا کره ای از سایر باطری های ایرانی گران تر است.

۴-ابعاد فیزیکی باطری

ابعاد باطری باید به گونه ای باشد که در محفظه مخصوص خود قرار گیرد.

۵-کشور سازنده باطری-برند باطری

فرایند تولید باطری آسیب های قابل توجهی به محیط زیست وارد می کند و هیچ کارخانه  تولید باطری در کشور های اروپایی وجود ندارد.در بازار ایران باطری خودرو ساخت کره جنوبی ُ ایران ُ ترکیه و چین است.باطری های کره ای بابرند هایی نظیر دوو ُ دلکور ُ پوما ُسین ُ شارک ُاوراستارت ُتایگر و  …عرضه می شوند که بیشتر آنها ساخت کارخانه Delkor هستند.در حال حاضر کیفیت باطری های ایرانی از باطری های ترکیه ای بهتر است.

۶-تاریخ تولید باطری

اگرچه باطری در اثر شارژ و دشارژ شدن فرسوده می شود و تاریخ تولید چندان تاثیری در کیفیت آن ندارد اما طبیعتا تاریخ تولید جدیدتر ُانتخاب بهتری است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *